Obrázek pozadí

ČSOB Pojišťovna bloguje

Poradíme vám, co a jak se vám vyplatí pojistit a dozvíte se tu víc i o nás – lidech, kteří vás pojišťují.

Nebojte se platit kartou na internetu

Platba kartou přes internet je nejen bezpečná, ale také jednoduchá a rychlá. Prostě opíšete údaje přímo z karty a za pár vteřin může být zboží na cestě. A pokud budete využívat e-shopy se zabezpečenou bránou 3D Secure, nikdo jiný než banka se k údajům o vaší kartě nedostane. Zároveň platba neodejde, dokud ji nepotvrdíte SMS kódem. Celou platbu tak máte pod kontrolou.

Výhody placení kartou na internetu

  • Výrazně ušetříte za dobírku.
  • Platba online proběhne okamžitě a nákup tak dorazí rychleji.
  • Při nedoručení zakoupeného zboží (nebo doručení v jiné kvalitě či množství) dostanete peníze zpátky.
  • Můžete nakupovat i u zahraničních obchodníků, kteří dobírku nenabízejí.

Pokud zaplatíte kreditní kartou, budete mít zboží automaticky a zdarma pojištěno proti poškození; u vybraného typu zboží vám navíc rovnou prodlouží zákonnou záruku o 1 rok.

 

Jak na to

Při objednávce v e-shopu zvolte jako metodu placení platbu kartou. Do platební brány zadejte potřebné údaje, všechny najdete na své platební kartě: číslo karty, platnost karty a bezpečnostní kód (CVV/CVC) na druhé straně.

 

Na co dávat pozor

  • Nakupujte z vlastního počítače – k online nákupům vždy raději využívejte vlastní, aktualizovaný a zabezpečený počítač.
  • Věřte jen důvěryhodným obchodům – ty poznáte třeba podle bezpečnostní technologie 3D secure (hledejte značky „Verified by Visa“ nebo „MasterCard SecureCode“, více na www.visa.cz a www.mastercard.cz).
  • Mějte jistotu, že komunikace probíhá bezpečně – nejjednodušeji to poznáte podle symbolu zámečku a zelené barvy v řádku, kam zadáváte webovou adresu. 
  • Neposílejte nikomu údaje o kartě ani SMS kódy – nedávejte kartu z ruky ani nikomu neposílejte její číslo a ostatní údaje.

 

Co dělat, když se platba nepovede

Zkoušeli jste zaplatit kartou, ale nepodařilo se? Nejdříve si zkontrolujte si, zda jste:

  • zadali správné údaje – číslo a další údaje z karty, případně SMS kód z mobilu
  • si aktivovali internetové platby – ve SmartBankingu, v eletronickém bankovnictví nebo přes telefon na lince 800 300 300.
  • nepřekročili limit či zůstatek – a to jak celkový pro všechny platby, tak pro platby na internetu nebo na kreditní kartě. Problém může být také v nízkém zůstatku na účtu.

Pokud stále nemůžete přijít na to, kde je problém, případně nejste něčím jistí, zavolejte nám na Helpdesk platebních karet 495 800 111.

 

Nakupujete v zahraničí? Alternativou je PayPal

Pro nakupování na zahraničních e-shopech je zajímavou alternativou placení PayPal. Vytvoříte si zdarma účet, do kterého si připojíte svou platební kartu a bezpečnost zaručuje přihlášení do aplikace při placení. Obchodník k údajům o vaší kartě vůbec nemá přístup, banka mu pošle rovnou peníze. A to prakticky hned poté, co platbu zadáte.

Při platbě v zahraničních e-shopech se můžete setkat s nabídkou zaúčtování v českých korunách. Tato služba sice vypadá na první pohled lákavě, ve skutečnosti se ale nevyplatí. Částka se totiž přepočítává podle méně výhodného kurzu, na kterém vydělává provozovatel. Proto doporučujeme tuto možnost odmítnout a kartou zaplatit v měně státu, kde se právě nacházíte (např. v eurech).

 

Když obezřetnost nestačí

Stejně jako mají i ti nejlepší řidiči havarijní pojištění i zkušení zákazníci internetových obchodů ocení pojištění internetových rizik. Pokud narazíte při online nákupech na jakýkoli problém (nedodání zboží, reklamace), stačí se na nás obrátit a my vám rádi pomůžeme.