Podpojištěný je každý šestý dům nebo domácnost. Smlouvu je třeba aktualizovat alespoň jednou za dva roky, radí ČSOB Pojišťovna

angle-left null Podpojištěný je každý šestý dům nebo domácnost. Smlouvu je třeba aktualizovat alespoň jednou za dva roky, radí ČSOB Pojišťovna

Podpojištěný je každý šestý dům nebo domácnost. Smlouvu je třeba aktualizovat alespoň jednou za dva roky, radí ČSOB Pojišťovna

Více než 90 lidí z 543 uvedlo, že svou smlouvu na pojištění domácnosti či nemovitosti aktualizovala před více než 5 lety, což ale znamená, že jsou podpojištění. Tomuto termínu už ale většina lidí začíná rozumět, správně ho popsalo téměř 70 procent dotázaných. Ukazují to výsledky exklusivního průzkumu Instant Research pro ČSOB Pojišťovnu, který zkoumal, jak často Češi aktualizují své pojistky.

Hodnota stavby či domácnosti v čase narůstá. Lidé si postaví k domu garáž nebo bazén, nakoupí nové spotřebiče, moderní elektroniku nebo investují do sbírek mincí, obrazů a tak dále. V souladu s tím by měla růst i pojistná částka, aby v případě pojistné události dostal klient odpovídající plnění,“ říká Jan Šepek, produktový manažer ČSOB Pojišťovny.

Co je podpojištění většina lidí ví, i tak je dost těch, kteří své smlouvy neaktualizují. „Známe z praxe případy, kdy hodnota domu byla minimálně 6 milionů korun, ale pojistná částka byla na deset let staré smlouvě pouze 3 miliony. Poté, co dům postihl požár, obdržel klient pojistné plnění snížené koeficientem podpojištění, ale za to stejný dům klient nemohl postavit. Přitom stačilo pravidelně aktualizovat smlouvu a takovému problému by se vyhnul,“ popisuje principy podpojištění Šepek s tím, že pojišťovna doporučuje svým klientům aktualizovat smlouvu minimálně jednou za dva roky.

Na aktualizaci smlouvy je nyní vhodná doba. Skupina ČSOB v září přišla s akční slevou až 30% na pojištění právě domků a domácností. „V průzkumu je vidět, že čtvrtina lidí ani pojistku nemá, takže je to skvělá příležitost buď dům, byt nebo domácnost výhodně pojistit nebo stávající smlouvu aktualizovat a tím se riziku podpojištění vyhnout,“ uzavírá Šepek.

ČSOB Pojišťovna své pojištění domků a domácností v nedávné době významně vylepšila. Zvýšila pojistné limity na nejvyužívanější asistenční služby jako je odemknutí dveří či oprava elektrospotřebiče. Úplnou novinkou pak je finanční kompenzace nad rámec pojistného plnění ve výši 50 tisíc korun při škodě na stavbě velkého rozsahu za psychickou újmu.