V roce 2015 nejčastěji způsobovali nehody řidiči z Prahy a Ostravy, nejméně často byli viníky motoristé ze Žďáru nad Sázavou či Třebíče

angle-left null V roce 2015 nejčastěji způsobovali nehody řidiči z Prahy a Ostravy, nejméně často byli viníky motoristé ze Žďáru nad Sázavou či Třebíče

V roce 2015 nejčastěji způsobovali nehody řidiči z Prahy a Ostravy, nejméně často byli viníky motoristé ze Žďáru nad Sázavou či Třebíče

S největším procentem zaviněných nehod stanuli v čele tradičního žebříčku ČSOB Pojišťovny podle okresů za uplynulý rok 2015 motoristé z Prahy a Ostravy. Na opačném pólu tabulky figurují řidiči z okresů Žďár nad Sázavou, Třebíč a Havlíčkův Brod. Vyplývá to z  ČSOBP Indexu, kterým ČSOB Pojišťovna dlouhodobě sleduje, jak se liší frekvence pojistných událostí z povinného ručení u řidičů osobních aut z jednotlivých okresů republiky.

V čele nelichotivého žebříčku Prahu a Ostravu dlouhá léta nikdo neohrožuje. Je ale fakt, že v metropolích je mnohem větší koncentrace vozidel. Míra rizika vzniku nehody je tu tak mnohem větší než v městech a oblastech s nižší hustotou silniční sítě a počtem aut. Naopak řidiči z Vysočiny v našich statistikách dominují dlouhodobě jako ti řidiči, kteří způsobují nehody nejméně často," uvedl Jaroslav Král, ředitel odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny a dodává. „Tím jak řidič jezdí, může významně ovlivnit cenu svého povinného ručení, protože to má velký vliv na jeho škodní historii a tudíž na tvorbu bonusu, když klient nebourá nebo malusu, když klient bourá. Škodní historie je s cenou povinného ručení pevně svázána."

Hodnoty ČSOBP Indexu počítá ČSOB Pojišťovna už od roku 2008 na základě statistik škod z povinného ručení pro vozidla do 3,5 tuny, a to jako podíl počtu pojistných událostí z povinného ručení způsobených v daném období řidiči z příslušného okresu a počtu vozidel pojištěných v této době v daném okrese. Hodnota 7,42% pro motoristy z Prahy za rok 2015 tak znamená, že na každých sto pojištěných aut připadlo více než 7 zaviněných nehod. Naproti tomu u řidičů z okresu Žďár nad Sázavou, kteří jezdili v uplynulém roce nejbezpečněji, je riziko zavinění nehody přibližně dvakrát nižší (zhruba 3 nehody na 100 pojištěných aut).