Hromadné pojistné smlouvy - cestovní pojištění
Vzdělávací kurz
Zákon o distribuci pojištění a zajištění nové informační povinnosti pojistníka
Zákonná povinnost se vztahuje na činnost pojistníka spočívající v nabízení možnosti stát se pojištěným, pokud je provozována tzv. podnikatelským způsobem dle § 4 ZDPZ.
Tato nová zákonná povinnost se tak v praxi týká zejména hromadných (též flotilových) pojistných smluv (HPS) produktů:
HPS Rento
HPS Cestovní pojištění pro zaměstnance
HPS Cestovní pojištění pro cestovní kanceláře
HPS Odpovědnost zaměstnanecká
Hromadné úrazové pojištění (HUP)
Obecné povinnosti pojistníka
Povinnost mlčenlivosti o skutečnostech, které se pojistník o pojištěném dozvěděl,
Zákaz přijmout nebo nabídnout pěněžní či nepeněžní výhodu, která by byla v rozporu s uvedenými povinnostmi (např. přijetí peněz za předání informací o pojištěném),
Aktivně se zajímat o pojistné potřeby, požadavky a cíle pojištěného, aby pojistník dobře rozhodl o uzavření/ ukončení a případných parametrech pojištění k NEJ krytí potřeb pojištěného.
Povinnosti pojistníka ve vztahu k pojištěnému
-
Seznámit pojištěného s podrobnými informacemi o pojistném produktu, které jsou obsahem Infolistu a nově též IPIDu (předat fyzicky, nebo e-mailem, nebo odkazem na web pojistníka),
-
Upozornit pojištěného na důsledky pojistného vztahu s důrazem na to, že pojištěný není zároveň pojistníkem (tzn., že trvání pojistné smlouvy, výpověď atd. jsou na vůli pojistníka),
-
Seznámit pojištěného se stavem, že právě pojistník o něj bude pečovat maximálně odborně a s péčí (v podstatě se stává „poradcem“ za danou oblast pojištění),
-
Sdělit pojištěným, že s nimi o náležitostech pojištění bude komunikovat čestně, kvalifikovaně a spravedlivě a stejně tak i výstižným a srozumitelným způsobem
-
Zákaz používat v komunikaci s pojištěným nejasné, nepravdivé nebo zavádějící informace
Povinnosti pojistníka ve vztahu k pojistiteli (ČSOB Pojišťovně)
-
V každé hromadné smlouvě je zakotveno právo pojistitele:
-
vstupovat do prostor pojistníka (po předchozím upozornění) nebo jím využívaných prostor a pořizovat zde dokumentaci,
-
kontaktovat pojištěné a zájemce o pojištění ve věci kontroly splnění povinností pojistníka,
-
vyžádat si od pojistníka dokumentaci o plnění zákonných povinností (foto, písemné doklady, atd.)
-
-
Pojistník se v HPS zavazuje k poskytnutí potřebné součinnosti k plnění kontrolní činnosti pojistitele dle zákona.
Podmínky, které musí naplňovat pojistník
-
Pojistník musí splnit podmínku pojistného zájmu v souladu s § 4 odst. 7 (pojištěnými jsou zaměstnanci, členy zájmového sdružení, pojištění souvisí s prodávaným zbožím či poskytovanou službou pojistníka apod),
-
Pojistník nesmí nabízet a sjednávat rezervotvorná ŽP,
-
Při porušení povinností pojistníka hrozí sankce až 10 mil. Kč
-
Činnost nabízení pojištění v rámci HPS mohou vykonávat jen pracovníci pojistníka či jiné osoby jednající za pojistníka, které mají přiměřené odborné znalosti a dovednosti. Základem k jejich získání je seznámení se s touto prezentací ČSOB Pojišťovny (dále „školící materiál“).
-
Pojistník HPS je povinen prokazatelně doložit pojistiteli či dohledovému orgánu, že osoba za něj jednající ve vztahu k pojištěným osobám HPS byla seznámena s tímto školícím materiálem.
-
Obecný postup při pojistné události
Hlášení škodní události je vždy nezbytné provádět bezodkladně, jakmile se o ní pojištěný dozví.
Informace k postupu a hlášení vybraných škodných událostí je možné provést na infolince 466 100 777 (v pracovní dny mezi 8 a 18 h).
Informace jsou k dispozici také na webové adrese www.csobpoj.cz/skody-a-pojistne-udalosti
Bližší postup je uveden u informací k jednotlivým produktům.
Cestovní pojištění
HS Cestovní pojištění pro podniky a organizace
Pro koho je určeno?
Hromadné cestovní pojištění je určeno pro zaměstnance (popř. i osoby v pracovněprávním poměru pojistníka) při jejich pracovních cestách do zahraničí, členy nebo studenty pojistníka při jejich cestách do zahraničí.
Pojištění jednotlivých osob probíhá formou zaslání Seznamu pojištěných osob - součást uzavírané hromadné pojistné smlouvy (dále také jen „HPS“).
Územní rozsah pojištění:
-
Evropa
-
celý svět
Varianty pojištění
-
Krátkodobé cesty
-
Přenosné roční karty – max. doba jednoho výjezdu do zahraničí 45 dní
-
Nepřenosné roční karty – max. doba jednoho výjezdu do zahraničí 45 dní
U krátkodobého pojištění je minimální doba pojištění 1 den, přesná specifikace „od-do“ je zasílána v seznamu pojištěných osob.
Roční karty jsou sjednány na pojistnou dobu 1 rok. Počet výjezdů do zahraničí není omezen, max. doba jednoho výjezdu nesmí překročit 45 dní.
Jednotlivé varianty pojištění včetně limitů pojistného plnění/pojistných částek jsou blíže specifikovány v HPS a klient si může zvolit, které jsou pro jeho účely nejvhodnější.
Standardně jsou nabízeny varianty obsahující:
-
Pojištění léčebných výloh
-
Pojištění léčebných výloh, úrazu, odpovědnosti za újmu, zavazadel, přerušení cesty, zmeškání odjezdu, zpoždění zavazadel/letu
Pojištění se automaticky vztahuje na provozování Rekreačních sportů. Pojištění Zimních nebo Rizikových sportů musí být speciálně ujednáno v HPS. Pojištění se nevztahuje na provozování Nepojistitelných sportů. Jednotlivé kategorie sportů jsou blíže popsány v pojistných podmínkách – součást uzavírané HPS.
Hlášení škodné události:
V případě úrazu nebo onemocnění v zahraničí je třeba kontaktovat asistenční službu, která je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Asistenční služba poskytne všechny potřebné informace, doporučí zdravotnické zařízení v místě pobytu.
Kontakt na asistenční službu
ČSOB Pojišťovna asistence
tel: +420 466 100 777
e-mail: asistence@csobpoj.cz
V případě jakýchkoliv dotazů ohledně pojištění je možné kontaktovat informační linku ČSOB Pojišťovny na telefonu 466 100 777 nebo emailu: info@csobpoj.cz.
HS Cestovní pojištění pro cestovní kanceláře a agentury
Pro koho je určeno?
Hromadné cestovní pojištění pro cestovní kanceláře a agentury je určeno pro klienty cestovních kanceláří a agentur.
Pojištění jednotlivých osob probíhá formou zaslání Seznamu pojištěných osob - součást uzavírané hromadné pojistné smlouvy (dále také jen „HPS“).
Územní rozsah pojištění:
-
Evropa
-
celý svět
Varianty pojištění
-
Krátkodobé cesty
Minimální doba pojištění je 1 den, přesná specifikace „od-do“ je zasílána v seznamu pojištěných osob.
Jednotlivé varianty pojištění včetně limitů pojistného plnění/pojistných částek jsou blíže specifikovány v HPS a klient si může zvolit, které jsou pro jeho účely nejvhodnější.
Standardně jsou nabízeny varianty obsahující:
-
Pojištění léčebných výloh
-
Pojištění léčebných výloh, úrazu, odpovědnosti za újmu, zavazadel, přerušení cesty, zmeškání odjezdu, zpoždění zavazadel/letu
-
Pojištění léčebných výloh, úrazu, odpovědnosti za újmu, zavazadel, přerušení cesty, zmeškání odjezdu, zpoždění zavazadel/letu a stornopoplatků
Pojištění se automaticky vztahuje na provozování Rekreačních sportů. Pojištění Zimních nebo Rizikových sportů musí být speciálně ujednáno v HPS. Pojištění se nevztahuje na provozování Nepojistitelných sportů. Jednotlivé kategorie sportů jsou blíže popsány v pojistných podmínkách – součást uzavírané HPS.
Hlášení škodné události:
V případě úrazu nebo onemocnění v zahraničí je třeba kontaktovat asistenční službu, která je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Asistenční služba poskytne všechny potřebné informace, doporučí zdravotnické zařízení v místě pobytu.
Kontakt na asistenční službu
ČSOB Pojišťovna asistence
tel: +420 466 100 777
e-mail: asistence@csobpoj.cz
V případě jakýchkoliv dotazů ohledně pojištění je možné kontaktovat informační linku ČSOB Pojišťovny na telefonu 466 100 777 nebo emailu: info@csobpoj.cz.
Dokumentace
Jaké dokumenty jsou se vstupem do pojištění vytvářeny, podepisovány a předávány klientovi
- Dokumenty pro pojistníka:
- záznam z jednání (v režii obchodu)
- pojistná smlouva (tvoří se ve wordu)
- součástí HPS jsou ve formě přílohy všechny další potřebné dokumenty – pojistné podmínky, Infolist, IPID, Kartička asistence
- Dokumenty pro Pojišťovnu:
- záznam z jednání
- HPS