Podmínky služby Inkaso bez starostí
Základní rysy platební metody Inkaso bez starostí
-
Inovativní způsob placení pojistného pro životní i neživotní pojištění určený společným klientům ČSOB Banky a Pojišťovny
-
Inkaso bez starostí lze sjednat pouze při osobním jednání s klientem (nelze využít pro vznik pojistné smlouvy zaplacením – např. při sjednání neživotního pojištění online či přes Klientské centrum)
-
Klient udělí souhlas s Inkasem bez starostí Pojišťovně, a to přímo v pojistné smlouvě.
-
Nastavením tohoto způsobu placení při sjednání pojistné smlouvy není třeba vyplňovat žádný další dokument ani samostatně nastavovat souhlas s inkasem prostředků na účtu v ČSOB Bance.
-
První platba pojistného bude Inkasem bez starostí uhrazená automaticky, není potřeba provádět úhradu jinou formou; obdobně to platí i v případě technických změn s navýšením pojistného
-
První Inkaso bez starostí bude provedeno nejdříve k datu počátku sjednané pojistné smlouv
-
Příkaz k Inkasu bez starostí bude prováděn v periodicitě dle sjednaného pojistného období.
-
-
Od inkasa z účtu se liší jednodušším způsobem sjednání (princip inkasa pojistného zůstává stejný).
-
Služba je bezplatná.
Jaké jsou výhody?
-
Snadné sjednání – klient inkaso pojistného z ČSOB nastaví ihned v pojistné smlouvě při sjednání pojištění a nemusí již následně nastavovat souhlasy, účty a limity v bance.
-
Snadné změny pojištění – při změně pojištění není nutné řešit změnu trvalého příkazu, nevzniká případné dlužné pojistné.
-
Klient nezapomene zaplatit pojistné.
Co musí klient splnit, aby mohl využít tuto platební metodu?
-
Pojistník na dané pojistné smlouvě je fyzická osoba a je shodný s majitelem bankovního účtu vedeného u ČSOB (kód banky 0300), ve prospěch kterého bude zasílána žádost o inkaso prostředků. V případě změny nebo zrušení tohoto účtu je pojistník povinen oznámit tuto skutečnosti pojistiteli.
-
Pojistník musí udělit souhlas s Inkasem bez starostí Pojišťovně v pojistné smlouvě.
Co když vznikne dluh anebo provedu změnu na pojistné smlouvě?
-
Touto platební metodou bude inkasováno nejen běžné pojistné, ale také dluh na pojistné smlouvě (v případě, že vznikne). V případě změny s dopadem do výše pojistného si pojišťovna upraví příkaz k inkasu (dle nově vzniklé výše pojistného).
Jak požádat o změnu formy placení na již existující smlouvě (Produkty UL a UVL)?
-
Změna způsobu placení je prováděna na základě písemné žádosti podané formou návrhu. Lze ji provést kdykoli v průběhu života pojistné smlouvy
-
Změnu formy placení je možné akceptovat pouze v případě, pokud je ověřena shoda pojistníka a majitele platebního účtu pro inkaso prostředků
-
Informace o změně formy placení bude klientovi pojišťovnou písemně potvrzena.
-
Součástí písemného potvrzení platnosti provedené změny bude mimo jiné i informace o její účinnosti
Jak může klient provést zrušení souhlasu s Inkasem bez starostí?
-
Zrušení souhlasu s Inkasem bez starostí lze provést kdykoli písemnou formou.
-
Součástí návrhu na zrušení souhlasu s Inkasem bez starostí je i návrh pojistníka na novou formu placení pojistného.
-
Informace o změně formy placení bude klientovi potvrzena písemnou formou.
Co se bude dít v případě nemožnosti provedení Inkasa bez starostí?
-
V situaci, kdy nebude možno opakovaně provést Inkaso bez starostí, bude ČSOB Pojišťovna pojistníka informovat standardním upomínacím procesem.
Ukončení, změna služby Inkaso bez starostí ze strany ČSOB Pojišťovny
-
Pojišťovna může kdykoliv poskytování této služby ukončit nebo provést její změnu.
-
O této skutečnosti bude pojišťovna klienta informovat vždy písemně.