Inkaso bez starostí

Podmínky služby Inkaso bez starostí

Základní rysy platební metody Inkaso bez starostí

 

  • Inovativní způsob placení pojistného pro životní i neživotní pojištění určený společným klientům ČSOB Banky a Pojišťovny

  • Inkaso bez starostí lze sjednat pouze při osobním jednání s klientem (nelze využít pro vznik pojistné smlouvy zaplacením – např. při sjednání neživotního pojištění online či přes Klientské centrum)

  • Klient udělí souhlas s Inkasem bez starostí Pojišťovně, a to přímo v pojistné smlouvě.

  • Nastavením tohoto způsobu placení při sjednání pojistné smlouvy není třeba vyplňovat žádný další dokument ani samostatně nastavovat souhlas s inkasem prostředků na účtu v ČSOB Bance.

  • První platba pojistného bude Inkasem bez starostí uhrazená automaticky, není potřeba provádět úhradu jinou formou; obdobně to platí i v případě technických změn s navýšením pojistného

    • První Inkaso bez starostí bude provedeno nejdříve k datu počátku sjednané pojistné smlouv

    • Příkaz k Inkasu bez starostí bude prováděn v periodicitě dle sjednaného pojistného období.

  • Od inkasa z účtu se liší jednodušším způsobem sjednání (princip inkasa pojistného zůstává stejný).

  • Služba je bezplatná.

 

Jaké jsou výhody?

 

  • Snadné sjednání – klient inkaso pojistného z ČSOB nastaví ihned v pojistné smlouvě při sjednání pojištění a nemusí již následně nastavovat souhlasy, účty a limity v bance.

  • Snadné změny pojištění – při změně pojištění není nutné řešit změnu trvalého příkazu, nevzniká případné dlužné pojistné.

  • Klient nezapomene zaplatit pojistné.

 

Co musí klient splnit, aby mohl využít tuto platební metodu?

 

  • Pojistník na dané pojistné smlouvě je fyzická osoba a je shodný s majitelem bankovního účtu vedeného u ČSOB (kód banky 0300), ve prospěch kterého bude zasílána žádost o inkaso prostředků. V případě změny nebo zrušení tohoto účtu je pojistník povinen oznámit tuto skutečnosti pojistiteli.

  • Pojistník musí udělit souhlas s Inkasem bez starostí Pojišťovně v pojistné smlouvě.

 

Co když vznikne dluh anebo provedu změnu na pojistné smlouvě?

 

  • Touto platební metodou bude inkasováno nejen běžné pojistné, ale také dluh na pojistné smlouvě (v případě, že vznikne). V případě změny s dopadem do výše pojistného si pojišťovna upraví příkaz k inkasu (dle nově vzniklé výše pojistného).

 

Jak požádat o změnu formy placení na již existující smlouvě (Produkty UL a UVL)?

 

  • Změna způsobu placení je prováděna na základě písemné žádosti podané formou návrhu. Lze ji provést kdykoli v průběhu života pojistné smlouvy

  • Změnu formy placení je možné akceptovat pouze v případě, pokud je ověřena shoda pojistníka a majitele platebního účtu pro inkaso prostředků

  • Informace o změně formy placení bude klientovi pojišťovnou písemně potvrzena.

  • Součástí písemného potvrzení platnosti provedené změny bude mimo jiné i informace o její účinnosti

 

Jak může klient provést zrušení souhlasu s Inkasem bez starostí?

 

  • Zrušení souhlasu s Inkasem bez starostí lze provést kdykoli písemnou formou.

  • Součástí návrhu na zrušení souhlasu s Inkasem bez starostí je i návrh pojistníka na novou formu placení pojistného.

  • Informace o změně formy placení bude klientovi potvrzena písemnou formou.

 

Co se bude dít v případě nemožnosti provedení Inkasa bez starostí?

 

  • V situaci, kdy nebude možno opakovaně provést Inkaso bez starostí, bude ČSOB Pojišťovna pojistníka informovat standardním upomínacím procesem.

 

Ukončení, změna služby Inkaso bez starostí ze strany ČSOB Pojišťovny

 

  • Pojišťovna může kdykoliv poskytování této služby ukončit nebo provést její změnu.

  • O této skutečnosti bude pojišťovna klienta informovat vždy písemně.