Jaká je nejlepší autoasistence do zahraničí?
Základní autoasistence do zahraničí často nestačí. Zásahy bývají výrazně nákladnější než v Česku. Například převoz nepojízdného vozu z Chorvatska do ČR vychází běžně na 45 000 - 50 000 Kč. Proto doporučujeme autoasistenci bez limitu, která je součástí havarijního pojištění. Pokryje vyšší náklady a má širší výběr služeb.
Kam to vlastně volám?
Vytočením čísla +420 222 803 442 se dovoláte na asistenční linku společnosti Global Assistance. Je to externí partner naší pojišťovny a zajišťuje asistenční služby. Ve svých sítích má řadu specialistů, kteří vám pomohou v Česku i v zahraničí. Společně pečujeme o vaše pohodlí na cestách.
Co když číslo na autoasistenci neznám?
Telefon na asistenční služby najdete na zelené kartě. Tu byste při cestě do zahraničí měli mít s sebou. Jestli tomu tak není, volejte na info linku naší pojišťovny +420 466 100 777. Rádi vás s asistencí spojíme.
Jak vypadá první kontakt s operátorem?
Asistenční služby jsou vám k dispozici 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. Operátor od vás bude potřebovat tyto údaje:
- jméno a příjmení, SPZ vašeho vozu
- popis vaší situace (informace, zda se jedná o poruchu, nebo nehodu),
- přesnou polohu (např. pomocí GPS); pokud polohu nejste schopni určit sami, asistenční služba vás lokalizuje pomocí SMS zaslané do vašeho telefonu
- telefonní číslo, na kterém jste k zastižení.
Vraťme se k modelovému příkladu – porucha auta v Chorvatsku. Operátor vstupní údaje zpracuje a vysílá odtahovou službu. V Chorvatsku dorazí odtah zhruba do hodiny.
Asistence dorazila. Co se děje na místě?
Po příjezdu odtahová služba auto odváží ho do nejbližšího autorizovaného servisu. Zde probíhá diagnostika, kterou si klient hradí sám (100 až 150 eur). Asistenční služba zůstává v kontaktu, zajistí náhradní dopravu do servisu pro vás a když je to potřeba, i tlumočníka. Pokud budete čekat na opravu přes noc, postaráme se vám o ubytování. Jestliže vaše auto nebude do druhého dne opraveno, jsme připraveni dovézt ho zpátky do Česka. (Pro případ, že by auto zůstalo nepojízdné, autoasistence bez limitu pokryje i repatriaci (převoz) vozu do Česka a náhradní dopravu pro vás.)
Jak to všechno „zpapírujeme“?
Stačí si uschovat doklady o zaplacení, například náhradní dopravy nebo ubytování a zaslat je na e-mail, který vám sdělí operátor asistenční služby.
Důležité upozornění: Všechny služby, které hradíte, konzultujte nejdříve s koordinátorem asistence. Jedině tak je možné je proplatit.
Musím při využití autoasistence komunikovat s pojišťovnou?
Jestliže se jedná pouze o poruchu (vybitá baterie, prázdná nádrž, píchlá pneumatika), která se vyřeší na místě, pojišťovnu nemusíte kontaktovat.
Když na vašem autě dojde ke škodě – například při nehodě, střetu se zvěří, vandalismu apod., je třeba škodu oznámit pojišťovně, abyste mohli využít pojistné krytí z havarijního pojištění nebo povinného ručení. Škodu můžete nahlásit jednoduše online.