Nehoda 5 min čtení

Autoasistence do zahraničí: Nejčastější otázky a praxe

Dovolená u moře, slunce nad hlavou, kufr plný plavek. Najednou auto zacuká, z motoru se ozve divný zvuk, zastavujete u krajnice někde mezi Splitem a Zadarem a nevíte, co se pokazilo. Porucha auta v Chorvatsku je typický příklad, kdy potřebujete autoasistenci. Přečtěte si nejčastější otázky k asistenčním službám v autopojištění.  Odpovědi na ně vám pomohou podobné momenty zvládnout.

Zdroj: Freepik.com

Autor článku:

Milan Souček

Datum publikace:

27. 5. 2025

Asistenční služby vám pomohou zvládnout komplikace na cestách.

Například převoz nepojízdného vozu z Chorvatska stojí 45 000 Kč. Proto doporučujeme asistenci bez limitu s širokými možnostmi krytí. Telefon na asistenční služby ČSOB Pojišťovny (222 803 442) najdete na zelené kartě. Asistenční služby jsou vám k dispozici 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. Při využití asistence není nutné kontaktovat pojišťovnu.

Jaká je nejlepší autoasistence do zahraničí?

Základní autoasistence do zahraničí často nestačí. Zásahy bývají výrazně nákladnější než v Česku. Proto doporučujeme autoasistenci bez limitu, která je součástí havarijního pojištění. Pokryje vyšší náklady a má širší výběr služeb.

Například převoz nepojízdného vozu z Chorvatska do ČR vychází přibližně na 45 000 Kč.

Jaké je telefonní číslo na asistenční linku?

Vytočením čísla 222 803 442 se dovoláte na asistenční linku společnosti Global Assistance. Je to externí partner naší pojišťovny a zajišťuje asistenční služby. Ve svých sítích má řadu specialistů, kteří vám pomohou v Česku i v zahraničí. Společně pečujeme o vaše pohodlí na cestách.

Povinné ručení a havarijní pojištění v jednom balíčku?

Poradíme vám, jak na to!

Co dělat, když neznám číslo na autoasistenci?

Telefon na asistenční služby najdete na zelené kartě. Tu byste při cestě do zahraničí měli mít s sebou. Jestli tomu tak není, volejte na info linku naší pojišťovny +420 466 100 777. Rádi vás s asistencí spojíme.

Jak vypadá první kontakt s operátorem asistence?

Asistenční služby jsou vám k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Operátor od vás bude potřebovat tyto údaje:

  • jméno a příjmení, SPZ vašeho vozu
  • popis vaší situace (informace, zda se jedná o poruchu, nebo nehodu),
  • přesnou polohu (např. pomocí GPS); pokud polohu nejste schopni určit sami, asistenční služba vás lokalizuje pomocí SMS zaslané do vašeho telefonu
  • telefonní číslo, na kterém jste k zastižení.

Vraťme se k modelovému příkladu – porucha auta v Chorvatsku. Operátor vstupní údaje zpracuje a vysílá odtahovou službu. V Chorvatsku dorazí odtah zhruba do hodiny.

Asistence dorazila. Co se děje na místě?

Po příjezdu odtahová služba auto odváží ho do nejbližšího autorizovaného servisu. Zde probíhá diagnostika, kterou si klient hradí sám (100 až 150 eur). Asistenční služba zůstává v kontaktu, zajistí náhradní dopravu do servisu pro vás a když je to potřeba, i tlumočníka.

Když zůstane auto v servisu déle než 48 hodin, máte nárok na zajištění a proplacení náhradního ubytování po dobu 2 dnů.

Pro případ, že by auto zůstalo nepojízdné, autoasistence bez limitu pokryje i repatriaci (převoz) vozu do Česka a náhradní dopravu pro vás.

Sjednejte si komplexní autopojištění online s 20% slevou!

Pojištění vozidel on-line za pár minut se slevou!

Doklady pro proplacení asistenční služby

Stačí si uschovat doklady o zaplacení, například náhradní dopravy nebo ubytování a zaslat je na e-mail, který vám sdělí operátor asistenční služby.

Důležité upozornění: Všechny služby, které hradíte, konzultujte nejdříve s koordinátorem asistence. Jedině tak je možné je proplatit.

Musím kontaktovat pojišťovnu při využití asistence?

Jestliže se jedná pouze o poruchu (vybitá baterie, prázdná nádrž, píchlá pneumatika), která se vyřeší na místě, pojišťovnu nemusíte kontaktovat.

Když na vašem autě dojde ke škodě – například při nehodě, střetu se zvěří, vandalismu apod., je třeba škodu oznámit pojišťovně, abyste mohli využít pojistné krytí z havarijního pojištění nebo povinného ručení. Škodu můžete nahlásit jednoduše online.

Přečtěte si informační brožurku Naše auto a získejte přehled o možnostech a variantách asistenčních služeb. Zjistěte, co vám může asistence bez limitu nabídnout a užijte si své cesty bez starostí.

Shrnutí

Při poruše nebo nehodě v zahraničí vám asistenční služba zajistí rychlou pomoc, odtah i potřebné informace. Asistenční služby jsou vám k dispozici 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. Vytočením čísla 222 803 442 se dovoláte na asistenční linku společnosti Global Assistance. Po celou dobu zásahu asistence je třeba vše konzultovat s koordinátorem a doložit potřebné doklady. Díky asistenci bez limitu máte jistotu, že se o vás i vaše auto postará někdo zkušený a vy se můžete soustředit na bezpečný návrat domů.

Zajímá vás rozdíl mezi základní auto asistencí a rozšířenou autoasistencí? Čtěte článek Autoasistence na cestách: Užijte si bezstarostnou jízdu.

Profilová fotka autora článku - Milan Souček

Milan Souček

manažer kampaní senior

Milan se věnuje marketingu a správě kampaní již 15 let. V agentuře OMD vedl tým online marketingu a nyní se věnuje kampaním ČSOB Pojišťovny. Vedle toho také monitoruje SEO a píše články na blog.

Přečtěte si více od tohoto autora

Podobné články

Dálniční poplatky v Srbsku v roce 2025

Srbsko se řadí mezi nejautentičtější země Balkánského poloostrova. Je známé především svou rozmanitou kulturou, bohatou historií a pohostinností. V posledních letech je v něm proto na vzestupu i turistický ruch. Pokud se i vy chystáte do této destinace autem, budete muset zaplatit mýtné. Kolik stojí, na jakých úsecích se platí a jak funguje?

Ikona autora

Milan Souček

9. 9. 2025 | 5 min čtení

Přečíst článek