Pojištění úvěrů
Ztráta zaměstnání
Jak postupovat při oznámení pojistné události
-
Pojistnou událost nám oznamte prostřednictvím webového oznámení neprodleně po datu splatnosti úvěrové splátky, která následuje po uplynutí karenční lhůty* sjednané v pojistné smlouvě. Aby vznikl nárok na uplatnění pojistné události, musí evidence na úřadu práce k tomuto datu stále trvat. V případě, že v pojistné smlouvě karenční lhůtu sjednánu nemáte, oznamte pojistnou událost po splátce, která následuje jako první po vašem zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání.
* Karenční lhůta = pojistnou smlouvou stanovená čekací doba, po kterou nevzniká nárok na pojistné plnění.
-
K oznámení doložte kopii pracovní smlouvy nebo potvrzení od zaměstnavatele, že pracovní či služební poměr byl na dobu neurčitou, příp. určitou o délce min. 1 roku.
-
K oznámení zároveň přiložte doklad o skončení pracovního či služebního poměru.
-
Dále připojte kopii dokladu o evidenci na úřadu práce a potvrzení o přiznání dávek podpory v nezaměstnanosti (příp. potvrzení o čerpání dávek nemocenské nebo potvrzení o přiznání dávek na rekvalifikaci).
-
Veškeré podklady si připravte před tím, než začnete webové oznámení vyplňovat. Podklady budete mít možnost vložit v jeho závěru.
- Pokud vyhodnotíme, že k vyřízení vaší pojistné události potřebujeme doplňující podklady, budeme vás kontaktovat.
- Po doložení veškerých požadovaných podkladů obvykle vyřídíme vaši pojistnou událost do 10 dnů.
Jak doložit potvrzení o trvající nezaměstnanosti
- Aby mohlo docházet pravidelně k posuzování nároku na pojistné plnění, je nutné každý měsíc po datu splátky oznámit trvající nezaměstnanost on-line prostřednictvím webového oznámení.
- K oznámení připojte kopii dokladu o evidenci na úřadu práce nebo potvrzení o přiznání dávek podpory v nezaměstnanosti. Z doloženého podkladu musí být patrné, že evidence na úřadu práce, resp. přiznání dávek podpory v nezaměstnanosti nadále trvá i k datu platnosti