Obrázek pozadí

ČSOB Pojišťovna bloguje

Poradíme vám, co a jak se vám vyplatí pojistit a dozvíte se tu víc i o nás – lidech, kteří vás pojišťují.

Novoroční předsevzetí

Dali jste si neuvážené předsevzetí, které má co dělat se cvičením, ale do posilovny mezi svalnaté borce a fitness krasavice se vám ani trochu nechce? Pokud se vám zdá, že by běh mohl být ve své osamělosti snesitelnější, ale zároveň se bojíte, že to bude nepříjemné a navíc nuda, tak mám pro vás několik tipů.

Jistě, zpočátku to bude poněkud nepříjemné, tělo má však úžasnou schopnost adaptovat se na jakýkoli nový druh námahy. Váš běh tedy bude čím dál tím efektivnější. Pokud máte nadváhu, šetřete se. Běžte tak pomalu, aby to bylo příjemné. Chovejte se ke svému tělu jako by bylo po úraze a vaším úkolem by byla systematická, opatrná rehabilitace.

Prvních pár týdnů může být krušných, ale neházejte flintu do žita. Ono se to poddá a pak budete překvapeni svou rostoucí kondicí. Přestaňte sledovat svou váhu, zprvu vám totiž může i stoupnout, neboť vám porostou svaly, které jsou těžší než tuk. Nezapomeňte alespoň dvakrát do týdne posilovat břicho a záda, předejdete tak různým zraněním souvisejícím se špatným držením těla. Jen pro příklad, oštěpaři Janu Železnému z přetížení popraskaly podélně zádové obratle. Všemožným způsobem pilně cvičil záda, až si vybudoval cosi jako svalový korzet a mohl dál házet. Na internetu jistě najdete celou řadu posilovacích cviků, které lze snadno provádět v běžných domácích podmínkách. Hodláte-li běhat ráno, tak to své nezdolné vůli výrazně usnadníte tím, že si večer si nachystáte všechny věci. Jakkoli se to zdá jako drobnost, ráno svou prozíravost oceníte.