Blog

ČSOB Pojišťovna bloguje

Poradíme vám, co a jak se vám vyplatí pojistit a dozvíte se tu víc i o nás – lidech, kteří vás pojišťují.

V čem se můžeme inspirovat u keňských běžců

Keňští běžci a běžkyně již třicet let dominují vytrvaleckým tratím. Běžci z ostatních zemí si lámou hlavu, v čem jejich úspěch vězí. Často se jednoduše sbalí a vyrazí trénovat do světově známého keňského běžeckého střediska Iten. Kanadský maratonec Reid Coolsaet (maraton za 2:11:23) shrnuje v obecnosti, v čem že se domnívá vidět základy keňské běžecké nadvlády.

Pokračovat ve čtení

Buduj běh, posílíš mír! Kde sednutí, tam smrt!

Když se tak procházím, lépe řečeno probíhám po našem městě pozdě večer, je všude klid. Přítmí halí do chlácholivého hávu nepříliš dobré viditelnosti mnoho aut. Plechové příšery obestupují domy a chodníky jako němí, ale nekompromisní strážci čehosi. Často nedají člověku mezi sebou ani proběhnout. Jsou všude a najdete opravdu jen velmi málo míst, kam se nedostanou.

Pokračovat ve čtení

Jak trénoval Emil Zátopek

Emila Zátopka není třeba dlouze představovat. Všichni jej podle jména známe a mnozí by si dokázali vzpomenout na nějakou historku spojenou s jeho jménem, od běhání v kanadách po trénink s manželkou Danou na zádech.

Pokračovat ve čtení

Adaptace na chlad

Před Vánoci proběhla internetem zpráva, že se na Sněžku vydala skupina „icemanů“ Wima Hofa a museli být zachráněni Horskou službou – podchlazeni byli sneseni do údolí. Jak jsem již psal, Wim Hof je svérázná figura, samozvaný guru a jeho snaha o rekordy ohrožuje zdraví jeho následovníků. Ovšem to, že několik zaslepených účastníků Hofova kurzu nepoužívá zdravý rozum, by nemělo diskreditovat pozitivní výsledky pokusů s adaptací na chlad.

Pokračovat ve čtení

Nežrat a makat! Makat a nežrat!

Býval jsem ještě lehkonohým studentem Univerzity Karlovy, když jsem onoho dopoledne zasedl do škamen na jakýsi seminář. A protože už jinde nebylo místo, posadil jsem se do první řady. Jak šel čas, pocítil jsem drobné škruňkání a škrundání v žaludku, a protože atmosféra mezi studenty a mladou profesorkou byla uvolněná, mohl jsem si dovolit vytáhnout z batůžku jogurt středního kalibru a pomalu jej požírat s pozorností upřenou na probíranou látku. Profesorka to zaregistrovala, po očku závistivě změřila nejdříve proporce plnotučné bomby, pak proporce mé tělesné schránky. Pousmála se. Čas semináře byl tenkrát zdvojený, takže bylo jasné, že jeden kelímek mne na dlouho neuspokojí.

Pokračovat ve čtení

Na vlnách středomořských trailů

Ačkoli jsem suchozemská krysa, mám rád pohodové pohupování prastaré bárky na mořských vlnách. Představte si mohutné dřevěné rámy z vyztužení trupu lodě přes 100 let staré. Na jednom z těch trámů vy ležíte po úspěšném dni plném dobrého jídla, dobrého pití a dobrého poběhání s partou přátel. 

Pokračovat ve čtení

Posilování pro vytrvalce

Zatímco sprinteři se musí vší silou a co nejrychleji dostat o sto metrů dál, čemuž také odpovídá velikost jejich svalů, u vytrvalostních běžců přemisťujete své tělo na mnohem delší vzdálenost. A tady je každé kilo navíc znát. Měl by tedy běžec vůbec posilovat? 

Pokračovat ve čtení

Jak zaběhnout rychlejší desítku

Tento článek je určen zkušenějším běžcům, jejichž trénink má určitou strukturu. Jste zkušený běžec? Závodíte? A na každém závodě se snažíte zaběhnout lepší čas než loni nebo dokonce osobák? Tento článek je určen právě vám.

Pokračovat ve čtení

Je zobrazeno 31 - 40 položek z celkového počtu 100.