Běžecký blog

Běžecký blog

Vítejte na stránkách blogu, kde najdete zajímavé články týkající se běhu, a to jak pro úplné začátečníky, tak pro pokročilé.

Rádi byste se zlepšovali, ale nevíte jak na to? Kromě na vlastním těle otestovaných rad a doporučení týkajících se základů běžeckého tréninku od našeho kolegy a běžeckého nadšence Milana Součka se zde o své zkušenosti podělí špičkoví běžci René Kujan a Pavel Dymák.

René Kujan je ultramaratónec, který své výkony spojil s charitativními akcemi pro vozíčkáře např. při akci „To dáááš“, kdy za šest dnů překonal vzdálenost 360 km, přičemž si nesl vše potřebné na zádech a jedl a pil jen to, co si sehnal cestou.

Pavel Dymák běhá kratší tratě a běhá je velmi rychle. Jeho osobáky mluví za vše: maraton: 2:28:03 hod, půlmaraton: 1:06:25 hod, 10 km: 30:50 min a 5 km: 14:43,93 min.

Milan Souček běhá pravidelně již 27 let. Podělí se zde o své zkušenosti a různé alternativní přístupy, které otestoval na vlastním těle. Osobáky: 10 km: 33:01 min, 5 km: 15:25,26 min., 3 km 8:46 min, 1500 m 4:03,7 min.

Dar nedar

Pokud již nějaký čas běháte a baví vás to tak, že o tom občas mluvíte, může se stát, že při příležitosti vašich narozenin vám kolegové v práci v dobré víře nadělí startovné na půlmaraton nebo rovnou maraton. Protože máte za sebou pár delších výběhů, je vám jasné, že to nebude procházka růžovým sadem. V zásadě máte dvě možnosti.

Pokračovat ve čtení

Sprinty

Lezli nám vytrvalcům pěkně na nervy. Svalnatí, opálení, povalující se na trávě vedle oválu, po kterém jsme, zpocení a unavení, donekonečna kroužili. Sprinteři.

Pokračovat ve čtení

Co dělat, když se vám nechce: 9 tipů

Můžete být sebevětší nadšenec s vůlí pevnou jako skála, stejně občas přijde den, kdy se vám běhat nechce. Sice víte, že jste si volný den naplánovali až na pozítří, ale dnes máte jednoduše všeho plné zuby a navíc je venku opravdu hnusné počasí. Nejlákavější by bylo natáhnout se na auč a aspoň na chvíli zavřít oči...

Pokračovat ve čtení

Běhání ve městě

Běhat v lesích, po loukách nebo v horách asi nudí málokterého běžce. Jenže co když žijete ve velkém městě a můžete vyběhnout teprve večer po práci? Navíc nedaleký park není osvětlený nebo se v něm potulují podivní lidé? Nebo sice máte poblíž cyklistickou stezku, ale monotónní běh po rovině vás neskutečně otravuje? Pak je třeba popustit uzdu své fantazii a přizpůsobit trénink okolním podmínkám. Zjistíte, že svět je plný tréninkových pomůcek. Zde vám nabídnu několik tipů.

Pokračovat ve čtení

Jak trénovat tempo na závod

Spolu s jarem se pro některé běžce blíží i možnost splnit si více či méně rozumně stanovené cíle. Některé se týkají vzdálenosti, např. uběhnout půlmaraton nebo dokonce maraton, jiné zase času, např. zaběhnout desítku za nebo těsně pod čtyřicet minut. Tento článek se bude týkat druhé skupiny, která se zaměřuje na čas.

Pokračovat ve čtení

Krátce o protahování

Názory na protahování neboli strečink se různí. Jedna část sportovních odborníků strečink rozhodně doporučuje jako důležitý prvek rozcvičení i regenerace, druhá část zase varuje před nadměrným protažením svalů vedoucím ke zranění a doporučuje strečinku málo nebo dokonce žádný. né tělo.

Pokračovat ve čtení

Zimní rodinná dovolená: jak nakrmit vlka a kozu nechat celou

Asi to dobře znáte. Jste na horách, sněhu je spousta, mrzne tak akorát. Cílem je naučit staršího, skoro pětiletého syna lyžovat. Mladší má ale rok a půl a taky by si měl hory a sníh trochu užít, byť na lyže to ještě není. Manželka ráda sjezduje, tak jí to chcete dopřát. A vy byste rádi na běžky. V údolí, kde stojí vaše chata, moc sněhu není, ale tušíte dokonale vybroušenou stopu někde tam nahoře v kopcích a je vám jasné, že při tom mírném mrazu to bude dokonalé. Znamená to však urvat si poměrně dost času jen pro sebe. Zkusíte to naplánovat.

Pokračovat ve čtení

Chtít lepším být

Také vás to občas popadne a máte chuť se v nejrůznějších ohledech změnit k lepšímu? Řeknete si např., že nebudete křičet na děti, protože by se to mělo řešit s klidem a jeden by měl prostě udržet nervy na uzdě. Pak přijdete domů, dětičky přiběhnou, obejmou vás a vypadá to idylicky. Jenže jste unavení. 

Pokračovat ve čtení

Raf, prostě jen tak!

Tak mě dneska zase pokousali, paní Müllerová! zvolal bych, kdybych byl dobrým a bodrým vojákem Švejkem. Ze mne tedy ale v tu chvíli vyjelo jen pár nadávek. A ačkoli se to stalo pouhých pár metrů od bronzové sochy dobrého vojáka i s jeho kradeným psíkem, odzbrojujícího nadhledu Švejkova jsem nedosáhl.

Pokračovat ve čtení

Běžecká abeceda

Chcete zlepšit svůj běžecký styl a odraz? Pak určitě zařaďte do tréninku běžeckou abecedu. Jestli si pod tímto názvem představujete nějaké triviální cvičení, máte v zásadě pravdu. Jedná se o různé odrazy a poskoky, které se nejčastěji používají k rozcvičení před náročným tréninkem.

Pokračovat ve čtení

Intervaly

Chodíte už nějakou dobu běhat a klusání pro vás není žádný problém? Přemýšlíte, jak posunout svou výkonnost? Pak můžete vyzkoušet intervalový trénink.

Pokračovat ve čtení

Novoroční předsevzetí

Dali jste si neuvážené předsevzetí, které má co dělat se cvičením, ale do posilovny mezi svalnaté borce a fitness krasavice se vám ani trochu nechce? Pokud se vám zdá, že by běh mohl být ve své osamělosti snesitelnější, ale zároveň se bojíte, že to bude nepříjemné a navíc nuda, tak mám pro vás několik tipů.

Pokračovat ve čtení

Zimní běhání

Kdo si myslí, že s příchodem zimy je třeba pověsit boty na hřebík, ten se připravuje o velkou část běžecké zábavy. Běžet v mrazu zasněženou krajinou je povznášející zážitek.

Pokračovat ve čtení

Běh a dovolená

Jste konečně na dovolené? V horách, u moře nebo na chalupě v jižních Čechách? Sbalili jste si běžecké boty a chystáte se dát si pořádně do těla? Raději si to dobře rozmyslete.

Pokračovat ve čtení

Bolest při běhu a běžecká zranění

Nebudu zde psát o tom, že trénink někdy bolí, ale o zraněních, která si sem tam svým běháním způsobíte. Vynechám úrazy, tam je to jasné, pokud máte podvrtnutý kotník a nejste zrovna Scott Jurek běžící Western States 100, pak jednoduše přestanete běhat a kotník vyléčíte.

Pokračovat ve čtení

René Kujan: 42

Když zvídavé lidstvo v románu Douglase Adamse Stopařův průvodce po galaxii stvořilo superpočítač Hlubina myšlení a položilo mu tu základní otázku po smyslu života a tak vůbec, nedočkalo se odpovědi hned. Trvalo mnoho generací, než se Hlubina myšlení vytrhl ze zamyšlení a sdělil dlouho hledanou a nakonec nalezenou odpověď: Čtyřicet dva.

Pokračovat ve čtení

Bosé běhání

O běhání naboso toho bylo hodně napsáno. Ze zvědavosti jsem to sám vyzkoušel. Nejprve jsem si koupil boty Fivefingers, které jsem však vzápětí na několik měsíců odložil do skříně. Přečetl jsem si knihu Bosé běhání a další den jsem po dvou kilometrech běhu zul boty a běžel jsem cca kilometr a půl po pískové pěšince s kamínky.

Pokračovat ve čtení

Pro začátečníky

Rady pro začátečníky se vyskytují prakticky všude, kde se píše o běhání. Ono je to vlastně jednoduché. Obezřetně si vyberete boty, které jsou vlastně jedinou větší investicí. Boty by vám měly sedět hned. Dbejte na to, aby špička nebyla v botě natěsno, doporučuje se zhruba půl čísla navíc. Boty je dobré vybírat odpoledne, kdy už je noha po celodenní námaze „rozplacatělá“.

Pokračovat ve čtení

— Položek na stránku
Je zobrazeno 61 - 80 položek z celkového počtu 80.